
MERCEDES AMG PETRONAS, Inglismaal Brackley's asuv valitsev konstruktorite karikasarja meister, suhtub oma võidusõiduautodel ja meeskonna veoautodel kasutatavasse Spies Heckeri värvi kirglikult.




„Võidusõiduautode hea väljanägemine võistlusrajal ja meie sponsorite logode selge nähtavus on olulised. Ent meie jaoks on eriti oluline värvi kaal, selle pealekandmise kiirus ja võimalus tervet värvisüsteemi samade suurepäraste tulemustega ikka ja jälle kasutada – kogu hooaja vältel, hooajast hooaega. Spies Hecker suudab seda meile pakkuda,“ ütleb Andrew Moody, meeskonna MERCEDES AMG PETRONAS värvi- ja graafikaosakonna juht.
Sel hooajal, mille raames toimub kaheksa kuu jooksul 21 Grand Prix’d, on automudelil W07 lisaks uutele välistele keredetailidele ja tiibadele uus disain selgelt äratuntavates 2015. aasta värvitoonides. 2016. aasta võidusõiduautol on kaheksa värvi, millest ükski pole kaubandusest ostetav: kolm tooni rohelist ja viis tooni Stirling Silveri nimelist põhivärvi, mis on nime saanud 1955. aastal Mercedese ridades sõitnud Stirling Mossi järgi.
Tuhanded tunnid ja tuhanded detailid
Selline peen värvilahendus autol esitab Moodyle ja tema meeskonnale tõsise väljakutse. „Võidusõiduauto värvimiseks kulub umbes 150 tundi, ninale ja tagumisele tiivale kulub mõlemale ligikaudu 12 tundi,“ sõnab Moody.
Selle hooaja vältel värvivad nad sõna otseses mõttes tuhandeid paneele ja komponente, mõnikord lausa 150 ühes nädalas. „Pealekandmise kiirus ja usaldusväärsus on äärmiselt olulised; kuna aega on vähe, siis peab kõik olema täiuslik,“ ütleb ta.
Viimistlemine
Iga detaili puhul, eriti aerodünaamiliselt tundlikud detailid, tuleb tohutut tähelepanu pöörata üksikasjadele. Võidusõiduauto alusmaterjalid erinevad sõltuvalt sellest, kas nad on olemuselt struktuursed või kosmeetilised, ja see mõjutab konkreetse detaili värvimise viisi ning selle kuivatamistsüklit. Ent detailist või alusmaterjalist sõltumata on kaks asja alati kindlad.
„Meie jaoks taandub kõik kaalule ja aerodünaamikale. Näiteks süsinikkiuga võib lugu olla keerukas, sest see võib olla poorne. Nii et meil tuleb kena viimistlus saavutada minimaalse värvikaaluga. Aerodünaamilise detaili aktsepteeritav tolerants võib olla 0,3 mm, mis enamiku taasviimistlejate jaoks on tibatilluke. Visuaalselt võib seda värvikambris olla raske kindlaks määrata, nii et meil on niinimetatud „vajadusel viimistle“ reegel,“ selgitab Moody.
Värvi- ja graafikaosakonna meeskond kasutab võidusõiduautodel erinevaid Spies Heckeri tooteid, mida kõiki saab igapäevasel kasutada ka autoremonditöökodades. Sageli alustab meeskond happekrundiga Priomat® Wash Primer 4075. Seejärel kasutatakse kruntvärvi Permasolid® HS Vario Primer Surfacer 5340 või krunti Permasolid® HS Performance Surfacer 5320, ning seejärel kantakse peale alusvärv Permahyd® Hi-TEC Base Coat 480.
Moody ütleb: „Detailid viimistletakse ühega kahest Spies Heckeri kattelakist. Kattelakk Permasolid® HS Optimum Plus Clear Coat 8650 on äärmiselt usaldusväärne ja me kasutame seda paljudel detailidel. Ent detailide puhul, mille peame kiiresti valmis saama ja kuivatama, usaldame uut kattelakki Permasolid® HS Speed Clear Coat 8800. See on fantastiline suure kuivaine sisaldusega läbipaistev pinnakattevahend, mis on väga-väga kiire.“
80% sponsorite logodest, sealhulgas ikooniline Mercedes-Benzi täht nina eesotsal, kantakse aerograafiga värvile, et tagada võidusõiduautode parim võimalik aerodünaamilisus.
„Kuulsa tähe aerograafiga masinale kandmine on fantastiliselt loominguline oskus, ent meil on vaja korratavust, järjepidevust ja täpsust. Tähe pealekandmisele kulub peaaegu tund ja protsessis on 30 erinevat sammu, kuid ainult neli värvi: sinine, pruun, valge ja must.“
Töö ei lakka pärast võidusõitu
Iga võidusõidu järel monteerib ehitusosakond autod lahti ja üksikud detailid saadetakse siis Moody meeskonnale värvimistöökotta. Detaile kontrollitakse hoolikalt ja värvitakse siis tavaliselt üle.
Terve auto pärast iga võidusõitu üle värvida võib tunduda üsna ülemäärane, kuid nagu Moody seletab, on selleks kaalukad põhjused. „Mõelge kvalifikatsiooni- või võistlussõitudele paikades nagu Abu Dhabi või Bahrein, kus õhus on palju liiva. Arvestades autode sõidukiirust, võib värv pärast mõnda aega võistlusrajal näha välja, justkui oleks seda liivapritsiga töödeldud. Või kui tükk kruusa tabab meie autot, võib see kerest tüki välja lüüa või tekitada värvikihile auke ja sälkusid, mis loomulikult häirivad aerodünaamika toimimist. Seega, kordan taas kui oluline viimistlus aerodünaamika seisukohast, isegi pärast võidusõitu.“
Mitte ainult võidusõiduautod
Spies Heckeri värvid pole siiski ainult võidusõiduautode jaoks. Umbes iga kahe aasta tagant värvitakse Spies Heckeri värvidega üle kaheksa meeskonnale kuuluvat veoautot. Ja Moody meeskond värvib sadu või isegi tuhandeid garaaži- ja promotahvleid, samuti kõike rajakärudest ja veepudelitest kuni sõiduinseneri töökohani boksis.
Joachim Hinz, Spies Heckeri tootejuht Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika suunal ütleb: „Meil on Andrew Moody ja tema meeskonnaga pikaajaline töösuhe, nii et me mõistame survet, mille all nad on, ja omakorda nõudmist, et meie tooted töötaksid – päevast päeva, hooajast hooaega. Oleme väga uhked, et suudame neile pakkuda soovitud tulemusi, nii et meeskond saab võidusõidurajal tulemusi teha.“